lördag 8 augusti 2009

Sommaren!

Länge har gått sedan vi skrev något. Allt har sin tid som det ju heter. Vi har haft fullt upp med att njuta av sommaren på olika vis. Rent hundmässigt har vi gjort stora framsteg, men också drabbats av viss frustration. Lydnadstävlandet har gått lysande, med undantaget det som frustrationen består av - platsliggningen. Resultatet från vår senaste tävling blev följande:

Platsliggning: 0
Tandvisning: 10
Linförighet: 8,5
Läggande: 10
Inkallning: 9,5
Ställande: 9
Apportering: 7
Hopp: 10
Helhet: 9

Totalt: 155,5

Skit också! Det kanske var den först tanken, men den försvann lika snabbt som den kom. Jag var SÅÅÅÅ nöjd med vad vi presterat. Trots att vårt tävlingsprogram började med ett nederlag kunde jag peppa både mig själv och min hund till att gå in och göra vårt bästa. Det bådar gott inför framtiden. Bara vi kan klura ut det där med platsliggningen. Varken jag eller någon annan har riktigt förtått vad som händer. Men när vi klurat ut det - då får ni andra på lydnadsplanerna passa er ;-)

Familjen har också hunnit med lite semester på Cypern. VARMT och skönt. Ozzy fick dock stanna hemma hos "morbror" (dvs. mattes bror). Viktoria och Rasmus låg i vattnet från morgon till kväll. Men de var också med i varsin barnklubb, Bamseklubben och Superkids-klubben. Vickan fick dock lite panik när vi precis kommit fram till hotellet och möttes av RIKTIGA Bamse. Han var så stor! Men mot slutet av veckan vågade hon faktisk krama honom och kände sig så modig!

När vi åkte till Cypern hade vi med oss ett foto på Ozzy som vi lämnade till en konstnär där nere. Han gjore en oerhört fin tavla av Ozzy som vi nu ska rama in.
Se bilden nedan. Förlagan är fotot överst på sidan.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Ni ser ut att ha haft det härligt på semester. Ja träffas gärna och tränar , vecka 35 och framåt kan vi väl föröska få till nåt pass i veckan.

Kram Katarina

Katarina sa...

Hej!

Jag kommer försöka träna på Waxholms BK på tisdagkvällarna, vore jättekul om du orkade dig hit! Senare i höst när jag inte har så mycket jobb på kvällen kommer jag gärna till Österåkers BK och tränar.Hör av dig!

Sandra o Aila sa...

Hej! Vad roligt att ni har fått så jättefina poäng på lydnaden! Hoppas att ni kommer tillrätta med platsliggningen också, så att ni får ert välförtjänta förstapris.
Ha det gott önkar Sandra & Aila