söndag 31 maj 2009

Lydnadsdebut! och jag är så glad...!!

Idag har vi debuterat i tävlingslydnad, både Ozzy och jag. Varken han eller jag har nånsin tävlat förut, men vi åkte till VaBK med gott mod och bra känsla. Vädret var inte optimalt för koncentration och tankeverksamhet - strålande sol, jättevarmt och nästan vindstilla.


Det hela gick över förväntan. Trots att vi nollade platsliggningen (läskig schäfer på ena sidan och en doberman på andra - bäst att jag tar skydd hos matte...) fick vi 149 poäng! Jag är alltså SUPERNÖJD! Hade Ozzy vågat ligga kvar, så hade vi hamnat på ca 180 poäng.


Så här såg betygen ut:


Platsliggning: 0


Tandvisning: 8



Linförighet: 8,5



Läggande: 10



Inkallning: 9,5



Ställande: 8,5



Apportering: 5 (Grep före kommando och satt inte still. Tänker inte lägga ner en massa jobb på detta konstiga moment. Bara koeff. 1)



Hopp: 10



Helhet: 8



SUMMA: 149 p.



Tack alla träningkompisar och mina instruktörer Katarina, Lotta och Kent för peppning och goda råd.

Kan ni gissa vad vi ska träna för något nu under veckan ;-) ?

Så här glad såg Ozzy ut! Blöt, i ett desperat avsvalkningsförsök av matte.

2 kommentarer:

Sara med tassar sa...

Kul med lydnadsbedut. Bra jobbat. Bara att fortsätta kämpa så sitter platsen snart. Själv blir det mest valpträning just nu, men annars så satsar jag och Elsa (lönnlövets Ampere) på trean i höst. Lycka till på lydnadsplanen. Sommarhälsningar Sara med flock
www.acranium.com/blogthedog/

Sandra o Aila sa...

Hej! Grattis till finfin lydnadsdebut! Lycka till med vidare tävlande i sommar! Kanske vi ses på Specialen? Midsommarhälsningar från Sandra