lördag 26 juli 2008

Spåååååår!

Det finns två saker som Ozzy gör vad som helst för att få träna - lydnad och viltspår! Därför blev han blir överlycklig när jag började tina blod i går kväll. Däremot blev han inte så glad när matte sedan gick ensam till skogen med klöv och allt. MIN klöv! såg Ozzy ut att tänka och kastade
långa sura blickar efter mig. Desto gladare blev han dock senare när spårselen äntligen plockades fram. Jag lade ett ganska kort spår, dels för att det var ett tag sedan vi spårade och dels för att det skulle bli så varmt. Jag lade spåret i skuggan, men gjorde fyra vinklar för att
ändå lägga till lite svårigheter. Ozzy tog sig an spåret med stort engagemang. Han hade högre fart än han brukar, men jag lät honom gå därför att jag tolkade det som om att farten berodde på att han helt enkelt var så tvärsäker. Och visst var han säker - alla fyra vinklarna tog han klockrent och gick rakt på klöven. Duktig kille! Det får nog bli ett spår imorgon också....

Inga kommentarer: