söndag 21 februari 2010

Ide? Nä, inte vi!

Hej, hej!

Nä, vi har inte gått i ide. Jag har bara inte hunnit skriva. Ska jag välja mellan att träna hund och skriva, så är valet inte så svårt. Och för att ha något att skriva måste vi träna... Moment 22?? Apropå ide förresten, så har vi inga planer på något sådant. Vinterns träningsschema har varit fullspäckat. Ja, vi ligger i, även om det inte alltid syns på bloggen.

Vi har ju nu vårt förstapris i Lkl 1 och jag tänker nöja mig med det. Det blir inget LP i ettan. Varför ska jag hålla på och lägga energi på det? Jag har kommit fram till att risken att sabba platsliggningen är för stor. Jag har lagt ner så otroligt mycket jobb på den, så varför riskera att få börja om från början. Roligare kan man ha. Nu kör vi tvåan så fort det går och tränar trean under våren.

Sökträningen börjar verkligen ge resultat. Vi går nu fortsättningskurs för Nini och det är superkul! Ozzy älskar söket. Man får ju springa...! Nu har vi kört en del doftdiskriminering och Ozzy har taggat ner lite, eftersom han nu verkligen måste använda näsan också. Han lär sig fort.

I april ska vi pröva på något som matte varit sugen på länge. Agility! Vi ska gå nybörjarkurs på vår hemmaklubb DTBK. Jag tror att det kan passa Ozzy alldeles utmärkt.

Matte ska också gå kurs - utan hund. Jag ska gå en kommenderingskurs för att bli bitr. tävlingsledare på klubben. Blir säkert nyttigt och använbart på många sätt.

Här kommer några bilder från söket. Tack Thomas Ahlberg som tagit bilderna!










1 kommentar:

Katarina sa...

Kommer du till ridusträningen imorgon?